ورود کاربران

رمز خود را فراموش کرده‌ام

هنوز ثبت نام نکرده‌ام

ایمیل:
نام:
نام خانوادگی:
لطفا عبارت امنیتی زیر را بازنویسی کنید:

دوست عزيز، برای شركت در مسابقه نیاز به ثبت نام شما در سایت می‌باشد. به افرادی كه در 5 مسابقه جواب صحیح داده‌اند،‌ به قيد قرعه جوایزی اهدا خواهد شد.

همچنین در صورتی كه شرایط عضویت پرديس را داشته باشيد می‌توانيد از مزايای زیر استفاده كنید.

  • از تخفیف ویژه ١٠٪ جهت خرید کارت‌های اینترنت و تلفن بین‌المللی برخوردار شوید
  • از عضویت رایگان خبرنامه‌های الکترونیک و نشریات پردیس برخوردار شوید.
  • ادامه ...

مشاوره و طراحی اسناد راه اندازی مرکز داده

 طراحی و راه اندازی مرکزداده  

طی سال های اخیر، ساختارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات به یکی از ارکان های اصلی سازمان ها تبدیل شده است و ایجاد زیر ساخت های IT به طور مستقیم بر پیشبرد اهداف کسب وکار و ماموریت سازمان ها تاثیر گذار است و بسیاری از مدیران جهت بهبود و ارتقای فرآیندهای سازمان، در خصوص ایجاد چنین زیر ساخت هایی برنامه  خاصی را در نظر دارند. بی شک قلب تپنده سرویس های IT در سازمان، مرکزداده است. که طراحی، ساخت و بهره برداری صحیح آن می تواند بر کیفیت و امنیت تمامی سرویس ها اثر بگذارد.

طراحی و ساخت مرکزداده اجزا و مراحل مختلفی دارد که کیفیت هر یک می تواند عملکرد سایر بخش ها را تحت شعاع قرار دهد. مسلما هر یک از اجزا مرکزداده استانداردهای خاصی دارد که بر طبق آن طراحی صورت می‌گیرد اما مهم است که بتوان با رویکرد کلی نگر و با توجه به محدودیت ها و شرایط سازمان، تمام اجزا مرکزداده را به گونه ای طراحی نمود که ضمن رعایت استاندارد هر بخش، ارتباطات آن ها نیز باهم به بهترین نحوه ممکن باشد و سیستم به نحوی کار کند که سرویس های مرکزداده بتواند با بالاترین سطح  و بی وقفه ارایه گردند. کارشناسان پاد آمادگی دارند با  چنین دیدگاهی کلی نگر و جامع، به ارایه خدمات ذیل در زمینه مرکزداده بپردازند.

مشاوره  

  • ارایه مشاوره در خصوص انتخاب مناسب‌ترین استانداردها و سطوح افزنگی مورد نیاز
  • تطبیق طراحی و نحوه اجرای پروژه مرکزداده با استانداردها
  • تهیه گزارش تحلیلی وضع موجود امنیت و دسترس پذیری
  • تهیه نقشه راه فنی  Road Map))
  • معرفی بهینه روش های (Best Practice) اجرای مرکزداده

 

طراحی اسناد مرکزداده

  • مستند سازی و بررسی وضعیت موجود
  • ظرفیت سنجی و بررسی سرویس های مورد نیاز
  • تحلیل کسب و کار سازمان و نیازمندی های فنی
  • تحلیل نیازهای بهره برداری در آینده و توسعه مرکز
  • مکان یابی مرکزداده و جانمایی
  • طراحی سطوح افزونگی
  • طراحی سیستم های امنیت فیزیکی، اعلان و اطفاء حریق، تهویه، دیوارپوش‌ها، سقف و کف کاذب، برق اضطراری و تابلو برق، سیستم روشنایی و بسترهای ارتباطی برحسب استانداردهای TIA 942- BISCI…
  • طراحی سیستم مدیریت هوشمند ساختمان مرکزداده (BMS)
  • طراحی ساختار ذخیره سازها و پلن پشتیبان گیری از اطلاعات
  • طراحی ساختار روتینگ و سویچینگ
  • ارایه فهرست تجهيزات و سرویس های پیشنهادی به تفكيك و با ذکر برندهای موجود و کیفیت و ویژگی های هریک
  • تهیه سند مهاجرت از وضع کنونی به شرایط مطلوب
  • تخمین هزینه ها
  • تهیه سند مراحل اجرایی پروژه  (Gantt Chart )بر اساس اولویت ها
  • ارایه سند RFP جامع مرکز داده و اسناد مناقصه

 

برگزاری مناقصه و نظارت

  • ارزیابی و بررسی صلاحیت فنی شرکت کنندگان در مناقصه
  • شرکت در جلسات توجیهی برای شرکت کنندگان منتخب
  • تهیه جداول ارزیابی طرح های شرکت کنندگان منتخب و انتخاب طرح بهینه
  • برنامه ریزی اجرایی جهت مدیریت فعالیت پیمانکاران
  • نظارت بر فعالیت پیمانکاران و تطبیق عملکرد آن ها از نظر اجرایی، فنی و زمانی  با اسناد طراحی شده و برنامه ریزی صورت گرفته.
  • ارائه راهنمایی های لازم در زمان نصب و اجرا به پیمانکاران
  • نظارت و ارزیابی کمی و کیفی تجهیزات خریداری شده بر اساس LOM
  • انجام تست نهایی و تحویل پروژه انجام شده از پیمانکاران
  • بررسی مستندات ارایه شده  از سوی پیمانکاران (نقشه ها، راهنمای کاربردی، مستندات آموزشی و …)
  • ارایه گزارش های روزانه و هفتگی به کارفرما در خصوص پیشرفت پروژه و ملاحظات و ریسک های آن توسط تیم کنترل پروژه پاد

 

اجرای مرکزداده  

  • تامین بهترین برندها از شرکای داخلی و خارجی
  • اجرای سیستم های امنیت فیزیکی، اعلان و اطفاء حریق، تهویه، دیوارپوش‌ها، سقف و کف کاذب، برق اضطراری و تابلو برق، سیستم روشنایی و بسترهای ارتباطی
  • اجرای سیستم مدیریت هوشمند ساختمان مرکزداده (BMS)
  • پیاده سازی سرویس های مایکروسافت و شبکه
  • اجرای ساختار روتینگ و سویچینگ
  • اجرای زیر‌ساخت مجازی سازی مرکز داده
  • راه اندازی سامانه مانیتورینگ

 

پشتیبانی و نگهداری مرکزداده  

  • آماده سازی طرح روالهای نگهداشت و بازبینی دورهای
  • استفاده از نیروهای کارآزموده و متخصص جهت پشتیبانی به صورت مقیم یا از راه دور
  • ارایه خدمات پشتیبانی 7*24 و پاسخ دهی به مشکلات بر طبق استانداردITIL
  • مدیریت و مانیتورینگ آنلاین اتصال، عملکرد و امنیت سرویس های شبکه  و پارامترهای محیطی مرکزداده
  • بازبینی و بررسی دوره ای سرورها، تجهیزات اکتیو و پسیو و رایانه کارکنان
  • هماهنگی با پیمانکاران سیستم های برق، تهویه، اعلان و اطفاء جهت بازبینی و تست دوره ای
  • پشتیبان گیری از اطلاعات
  • بروزرسانی نرم افزارها جهت ارتقای امنیت و عملکرد
  • تقویت سطح دانش و مهارت کارکنان کارفرما
  • ارایه گزارش های کاربردی در خصوص خدمات ارایه شده در بازه های زمانی ماهیانه و سالیانه
  • ارایه پیشنهادات جهت ارتقای امنیت و اجرای طرح های تصویب شده
  • ثبت و آنالیزLog  های تجهیزات
  • بروز رسانی مستندات مرکزداده

 

بهینه سازی مرکزداده  

  • انجام مجدد محاسبات برق، تهویه و … مرکزداده
  • نصب و راه اندازی نرم افزارهای ثبت ظرفیت منابع مرکزداده جهت تحلیل وضعیت
  • نصب و راه اندازی نرم افزارهای آنالیز ترافیک جهت بررسی وضعیت سرویس های شبکه
  • آرایش مجدد کابل ها و رک ها و بهینه سازی شبکه پسیو
  • ارایه طرح مهاجرت به وضعیت مطلوب
  • باز طراحی مرکزداده